суботу, 10 вересня 2011 р.

Далеко по сусідству, Quartier lointain, 2010

Я зізнаюся у страшенному гріху: я дитя Голівуду. Я не люблю європейського кіно. Тим більше - бррр-рр - французького.
За невеликим виключенням.
Але фільм "Далеко по сусідству" мені сподобався.

День у старіючого художника Томаса почався буденно. Глядачу дають зрозуміти, що у головного героя давно пропав смак до життя. Навіть його остання робота - збірка коміксів, була опублікована два роки тому.

Сідаючи в поїзд, Томас переплутує квитки і їде у місто свого дитинства. Там містичним чином він попадає в минуле. Йому знову 14 і лишилося тільки кілька днів до того, як його батько назавжди покине сім'ю.
Чи здатна людина змінити щось у житті, навіть повернувшись в минуле?....

Але це аж ніяк не містично-фантастичний фільм в дусі "Ефекту метелика". Це психологічна драма про кризу середнього віку. Розповідь про те, як чоловік осмислює причину втечі свого батька із сім'ї. І мені дуже імпонує, що розуміння і вибачення прийшло до Томаса. І мене засмучує те, що творці фільму не знаходять позитивного виходу для кризи...

Взагалі, на мій скромний погляд, песимістична констатація "як все погано в цьому світі" більше відповідає духу ХХ століття. Якщо люди хочуть мати майбутнє, то інтелектуальне мистецтво, в тому числі кіно, має вирватися із драматично-фаталістичного настрою ХХ століття.
Це у мене така ідейна претензія до фільму. :)

Але фільм хороший. 
Потішили актори. Просто геніально зіграв молодий 15-річний актор Лео Легран. Також приємно було бачити дуже жіночну Олександру Марію Лару. Вона мені сподобалася ще в "Докторі Живаго" (Тоня). Там вона була для мене набагато цікавіша і привабливіша за Кіру Найтлі....

Суб'єктивна оцінка: 4 +/5.
Резюме: для пошановувачів сумних  європейських драм .

Немає коментарів:

Дописати коментар