понеділок, 12 вересня 2011 р.

Гра престолів, Game of Thrones, 2011

Нещодавно переглянула весь перший сезон серіалу "Гра престолів". Довгий час відкладала знайомство з ним, тому що я, м'яко кажучи, не великий любитель фентезі. Хобіт - герой не мого роману :)
На щастя, в цьому серіалі достатньо фантастичного, але казкового майже немає. В будь-якому разі це не дитяче кіно.

"Гра престолів" - це екранізація циклу американського письменника Джорджа Реймонда Річарда Мартіна, що має назву "Пісня льоду і вогню". Перший сезон охоплює перший том саги.

В принципі, назва виправдовує себе - глядач, чи то читач, впродовж всього перегляду / читання відстежує боротьбу за трон у вигаданому, стилізованому під наше середньовіччя, світі. Одночасно знайомиться із багатьма-багатьма героями. І якщо у фільмі глядачу показали основних персонажів, то читачу не позаздриш. Надихнувшись серіалом, я взяла до рук книгу (відразу другу частину, щоб дізнатися "а що було далі", "Битва королів". Щоб якось розбіратися у численних героях, я почала їх записувати. Таким чином, не дочитавши до кінця, я отримала список із близько 190 осіб :))

На мій погляд, це головна проблема книги. Коли надто багато героїв, лишається надто мало простору, щоб повністю розкрити психологічні особливості характерів персонажів. А це та нямка - що мені завжди важлива. Втім сказати, що герої вийшли картонними, теж не можна. Це вже вірне і для серіалу, і для книги.
Якщо Ви "підсядете" на цю сагу, то безсумнівно матимете своїх улюбленців. Тому що, світ, створений Джорджом Мартіном, дійсно, захоплює.

Серед чи не єдиних скарг на серіал, що я чула і читала, - це наявність великої кількості майже відвертої еротики. Це так. Як на мене досягти натуралізму і реалістичності можна було б і з половиною, чи навіть третиною еротики.

В той час, як еротики, дуже багато, по справжньому, любовних ліній бракує. Історія заміжжя Дайнеріс не переконлива з точки зору кохання. Якось все на рівні нижчих чакр...

В цілому, чудесний підбір акторів. Особливо вдалі образи були створені мужнім Шоном Біном (Нед Старк), карликом Пітером Дінклейджем, і маленькою Мейсі Уільямс (Ар'я). Єдине, - дратувала дружина Неда Старка - Кейтелін у виконанні Мішель Фейрлі. Якась вона старувата і нервова, як на мій погляд. Шкода, що не лишилася у проекті на цю роль Дженніфер Ель, яку всі дівчатка пам'ятають по найкращій екранізації всіх часів і народів "Гордості і упередження" 1995 року (а також згадаємо "Король говорить" (2011) і "Смак сонячного світла" (1999), які є в моїх рецензіях).

Втім серіал Вам може не сподобатися, якщо у Вас стійка алергія на мечі, середньовіччя, і все, що з ним пов'язано.

Суб'єктивне враження: 5/5.
Резюме: шанувальникам Джорджа Мартіна, фентезі, середньовіччя, і якісних серіалів, в цілому.

Немає коментарів:

Дописати коментар