понеділок, 27 серпня 2012 р.

"Очима культури", "Червоний ренесанс" (2004)


Моєю вже давньою любов’ю є історичний період 1920-х – 1930-х рр. І, звісно, в першу чергу, мене цікавить літературний процес. Нещодавно я мала два приємні відкриття. Перше – перегляд трьохсерійного фільму «Червоний ренесанс», виробництва студії «1+1». Він охоплює не тільки літературу, а  й образотворче мистецтво. Є спроба подати матеріал на тлі епохи. Найцікавішим для мене був візуальний ряд: раритетні фотографії та кіноматеріали. Це дає змогу відчути атмосферу доби, уявити письменників, як живих людей, а не як безликих персонажів підручників.
Звичайно, фільм не без недоліків. Зокрема, мені бракувало панорамності і системності. Щодо першого зауваження: перебіг історичних подій подано через невелику кількість осіб. Їх коло мені було завузьке. Хотілося, звичайно, більше облич.
Також виклад матеріалу трохи хаотичний, без належної структури. Відсутній акцент на ключових подіях. Зокрема, якось «загубилася» літературна дискусія 1925-1928 рр.
Втім, загальне враження позитивне. Такі фільми дуже корисні, особливо зараз.

Значно глибшими є чудові випуски програми «Очима культури», що виходять у Канаді. Їх можна переглянути на YouTube. Веде програму Марко Роберт Стех.
Кожен випуск висвітлює постать у галузі культури, чи мистецтва. І щоразу – це погляд через широкий контекст, через тонке плетиво взаємозв’язків і взаємовпливів.
Водночас подача настільки логічна і структурована, що складне стає простим, зрозумілим і впорядкованим.
Дуже і дуже рекомендую всім, хто цікавиться українською історією, культурою і літературою. 

Немає коментарів:

Дописати коментар